Chceš mě vidět nahou? Klikni sem

Češi jsou stádem hloupých ovcí, můžete o tom diskutovat, můžete to popírat, ale skutečnost je zřejmá. Máte internetový obchod s levným spotřebním zbožím, často jednoúčelovým, které je otázkou spíše stylu a rozmaru, než praktičnosti? Gratuluji, máte ideální tržní prostředí a měli byste toho náležitě využít ve svůj prospěch.

 

Sázka na hloupost a pohodlí 

Pokud jste si toho ještě nevšimli, Češi jsou velice snadno manipulovatelní prostřednictvím tisku a televize, ročníky 93+ pak výhradně Internetem. Pokud vám unikl nedávný článek o kampani Student Agency, a její části vedené na Facebooku (zde článek na Lupě), doporučuju si ho přečíst. Ať máte ohledně Facebooku a sociálních sítí jakékoliv předsudky, hoďte je na chvíli stranou. Říká se, že přibližně polovina Čechů má IQ okolo hodnoty 100, z toho přibližně třetina je pod touto hodnotou. Opravdu má cenu vymýšlet chytré, krásné a důvtipné reklamní kampaně? To se vyplatí, pokud chcete získat marketingové ocenění a pár pěkných článků v PR magazínech. Pokud chcete vaše zboží jednoduše prodávat, musíte ovečky pravidelně krmit lákavými informacemi.

 

Hodně muziky za málo peněz

Není důvod si lámat hlavu s obsahem, vždyť se stačí podívat k jakým příspěvkům a na jakých stránkách byly reklamní odkazy připojeny. "Česky a Slovenky jsou nejhezčí holky na světě :-)" nebo "Mrdáme bez gumy...!!!". Takové stránky zakládají rádobyreklamní agentury, krmí své ovečky primitivními a lehce stravitelnými informacemi, u kterých funguje jednoduchý lavinový efekt sněhové koule. Příspěvky jsou vkládány na tyto stránky externě, jeden příspěvek je vložen současně na všechny stránky, není třeba komunikace s fanoušky, není potřeba mazání nevhodných příspěvků. Stačí se zaměřit na provokativní témata jako je sex, nevěra, nahé ženy, násilí a celebrity. Vůbec není důvod lámat si hlavu se stylistikou textu, správnou gramatikou nebo počtem smajlíků. Čím větší a odhalenější prsa jsou na vložené fotce, tím kratší stačí text, např. "Kozyyyy -> lajk! Chceš vidět víc? (reklamní odkaz) "  je dostatečně dlouhým komentářem.

 

Facebooku to nevadí

Ačkoliv tyto stránky zásadně porušují více pravidel facebooku, fungují tyto stránky bez problémů, i když je na první pohled patrné k jakému slouží účelu.  Vykašlete se na to, že většina fanoušků takových stránek jsou ve věkovém rozmezí 10 - 19 let, v prostředí českého facebooku neexistuje nic jako věkově omezený tržní segment, nahé ženské a vtipné videa s Ivetou Bartošovou se sdílí skrz všemi demografickými segmenty. No řekněte, selským rozumem, čeho si všimnete lépe? Malého čtverečku s obrázkem vašeho produktu v pravém reklamním sloupci, nebo velké fotky odhaleného poprsí v části příspěvků na Zdi sdíleného vašim kamarádem.

 

Otázka morálních hodnot

Máte tedy dvě možnosti. Chovat se čestně, respektovat pravidla, získávat věrné a relevantní fanoušky, kteří se možná konvertují na věrné zákazníky, ztrácet tak čas a peníze tvorbou a řízením obsahu. Nebo se rozhodnout využít této extrémně účinné metody (ano, vskutku pro kategorii levného spotřebního zboží je tato metoda velmi efektivní) a soustředit se pouze na svůj peněžní obrat z prodeje, zatímco tvorbu obsahu můžete svěřit svému dospívajícímu synovi. POZOR! Tato technika není vhodná pro sortiment racionálního rozhodování o koupi, tedy zboží a služeb jako jsou osobní automobily, hypotéky nebo nemovitosti. Ale nevěšte hlavu, s postupně klesající úrovní národní inteligence i tyto kategorie příjdou na řadu.

 

Přechozí řádky nejsou nabádáním ani návodem, jsou pouze smutně nastaveným zrcadlem současné e-marketingové situaci u nás. Smutné proto, protože je tato metoda, ať chceme nebo ne, skutečně účinná. Lid je zvyklý být během 90 minutového filmu nakrmen 30 minutami opakujících se reklamních šotů, tak proč to neaplikovat na sociální sítě. Jak má dostat šanci kreativita a důvtip, když lidem stačí tak málo. Ale nebojte se, bude hůř.

 

Podobné články

Diskuze

default avatar
Zaregistruj se, přihlas se, nebo vlož komentář jako nepřihlášený.
Jméno (povinné)
URL webu
0 komentářů

Reklamní plocha

Spojte se s námi




rss Odběr článků