6 důvodů, proč mají firmy špatný web

 

Příčin, nebo chcete-li výmluv firem, které stojí ruku v ruce se špatnými weby, jsou desítky. Většina z vás se v praxi určitě setkala s těmi nejpodivnějšími výmluvami a odůvodněními ze strany majitelů. Připravil jsem pro vás seznam pěti nejběžnějších důvodů, se kterými se můžete běžně setkat.


1. Web mají pouze proto, že ho má i konkurence

Konkurence je častým katalyzátorem změn, a nóbrž  moderní je mít web, a web rovná se cokoliv, co po zadání URL nezobrazí čtyřistačtverku, pořídí firma web. Takové weby jsou často příčinou ukvapené snahy o rychlou reakci na konkurenci, v době, kdy se weby začaly dostávat do popředí marketingové využitelnosti. Bohužel, u některých se tato kapitola spuštěním webu uzavřela - web je hotov, ať žije web.



2. Firma nepovažuje internetový marketing za důležitý

Navazuje úzce na první bod, web byl vytvořen, nicméně v minimálním rozsahu celkového potenciálu. Firmy umístí na web všeobecné informace o sortimentu a službách, přidají kontaktní formulář a pasivně ponechají stránky svému osudu. Žádné interakce s návštěvníky, neaktualizují, nekomunikují, nekontrolují diskuzní vlákna. Někteří se snaží situaci zachránit odkazem na facebook profil, popř. G+, Twitter apod., čímž úspěšně aplikují sociální marketing pro svoji firmu.



3. Nový web by byl příliš drahý, Franta to udělá zadarmo

Nejklasičtější a nejoblíbenější argumentace v naší rodné zemi. Bezpečnostní dveře obchodu by si za pětikilo pořídil málokdo, no eshop za tuto sumu rovnou dvakrát, i pro manželku. Smutná skutečnost, způsobená nešťastným zkreslením veřejného mínění o tvorbě webdesignu, čemuž přispívá typicky česká lhostejnost zjistit si informace nad rámec svého oboru, avšak chorobná touha odborně oponovat webdesignerům i přes absenci chápání této tématiky.



4. Není dostatek času

Žijeme v uspěchané době, každý má harmonogram nabitý k prasknutí, v práci se skoro nezastaví. Vystavit faktury, zaplatit odběratelům, odeslat zboží, telefonáty, emaily, obědy, kafíčka, fejsbůčky, farmville…, sorry návštěvníku, máme fofr, na tvé dotazy odpovíme za týden, snad. Aktualizace? Od minulého roku se nic nezměnilo, možná jen ceníky, ceny jsou stejné, jen si přepočítejte DPH, my nemáme čas to přepisovat. Paradox nastává v okamžiku poptávky nového webu. Už to máte? Kdy to bude? Fajn, zítra nám pošlete náhled, v pondělí to potřebujeme mít hotové, pak na to stejně rok nikdo nešáhne.

 

5. Vytvoří si vlastní web sami, bez pomoci

Značné množství podnikatelů trpí utkvělou představou, že vytvořit web svépomocí není nic složitého, řídí se heslem “Co si neudělám sám, nemám.”, a k jejich smůle se o to i pokusí, přičemž jsou na své dílo patřičně hrdí. Tím spíše je pak složité vysvětlit jim jejich neúspěch.



6. Jsou úspěšné i s prahistorickým webem

Ojedinělé případy, nicméně v praxi skutečně existující. Tyto weby vznikly na přelomu století, zaměřením v nadčasové oblasti, a ujaly se. Fungují dodnes a jejich jedinou, avšak podstatnou výhodou je fakt, že za dekádu své existence si vychovaly poslušné stádo návštěvníků, a zvyk je železná košile. Ženy, které chtějí aby si manža čvachtal, chodí na mimibazar. Nudné dopoledne v práci někteří zahánějí přísunem zábavných obrázků nebo zažehnutím jiskry československé nesnášenlivosti na Roumenovi. Sličné modelky a talentované fotografy najdete na fotopátračce. Pro zajímavost, zmíněná fotopátračka chystá zcela nový kabátek, což velice chválím, nicméně, záporně hodnotím PR návnady, které se objevovaly na facebookovém profilu v průběhu roku, a jsem velice zvědav, zda slibovaný termín spuštění, září 2012, skutečně dodrží.


 

Setkali jste se během své praxe s jinými zajímavými důvody špatných webů? Zažili jste někdy při realizaci projektu prapodivné argumentace ze strany vašeho klienta?  Podělte se se svými zkušenostmi v diskuzi pod článkem.

 

Podobné články

Hele vole buď v klidu
Představení projektu ŠpatnýWEB
Kam se poděla galerie, aneb jak přicházíme o iluze

Diskuze

default avatar
Zaregistruj se, přihlas se, nebo vlož komentář jako nepřihlášený.
Jméno (povinné)
URL webu
0 komentářů

Reklamní plocha

Spojte se s námi




rss Odběr článků